į pradžią
KONCERTAI UŽUTRAKYJE
UŽUTRAKIO DVARAS
KAIP NUVYKTI
KONTAKTAI
APIE MUS
PARTNERIAI
SKAITYTI PLAČIAU
spausdinti
BARBARA STROZZI: MOTERIS BAROKO MUZIKOS AVANGARDE

Lapkričio 24 d., sekmadienį, 14 val.
UŽUTRAKIO DVARO SODYBOS RŪMUOSE

Atlikėjos

RENATA DUBINSKAITĖ, mecosopranas
VAIVA EIDUKAITYTĖ-STORASTIENĖ, klavesinas


Programa
Barbaros Strozzi vokalinė muzika.

Barbara Strozzi (1619–1677) – viena iš pirmųjų moterų kompozitorių ir baroko laikų dainininkė-virtuozė, kurios 400-ųjų gimimo metinių proga Lietuvoje pirmą kartą išsamiai pristatoma jos kūryba. Dainininkės R. Dubinskaitės parengtoje programoje pažintį su kompozitorės vokalinės muzikos šedevrais papildo pasakojimai apie įkvepiantį išskirtinės dvasinės tvirtybės asmenybės kūrybingumą ir jos sunkų gyvenimą nedaug nuo viduramžių nutolusioje, moterims nepalankioje patriarchalinėje sanklodoje.

B. Strozzi – nesantuokinė poeto ir libretisto Giulio Strozzi dukra užaugo intelektualioje aplinkoje Venecijoje. Muzikos ji mokėsi nuo ankstyvos vaikystės pas žymųjį Francesco Cavalli – Claudio Monteverdžio mokinį ir garsiausią to meto operų kūrėją. Ji tapo neprilygstama dainininke, intelektualų klubo „Accademia degli Unisoni“ lydere bei unikalia kompozitore, kurios muzikinės vizijos net po daugelio šimtmečių jaudina klausytojus. Jos kantatos ir arijos, daugiausia parašytos plataus diapazono moteriškam balsui, reikalauja išties virtuoziškos technikos ir baroko stiliaus bei retorikos išmanymo. Jose tarsi mažose operose ypatingai emocionaliai, melodingai ir dramatiškai perteikiami meilės išgyvenimai.

Tačiau, moteris kompozitorė? Moteris – intelektualų klubo vadovė? Tokia neįprasta padėtis kėlė nepasitenkinimą. Buvo išspausdinta ir išplatinta satyra, kuria bandyta įtikinti, jog Barbara klube ne tik muzikuoja… Ir nors dabar kompozitorės vardas įrašytas pačių ryškiausių XVII a. Italijos muzikos kūrėjų tarpe, Strozzi kūryba byloja, kad jos gyvenimas buvo kupinas kančios – didžioji dalis kūrinių perteikia didžiulį skausmą, dažniausiai yra parašyti nelaimingos meilės tema. Savo natų rinkinius Barbara dedikavo įvairiems didikams, tikėdamasi jų nuolatinio mecenavimo, tačiau šis tikslas niekada nebuvo pasiektas. Tad kompozitorė savo jėgomis išspausdino net 8 savo kūrinių rinkinius – daugiau, nei pavyko išleisti kitiems garsiausiems to laiko kompozitoriams jiems gyviems esant, ir to pasiekė neturėdama nei nuolatinio mecenato, nei bažnyčios paramos.

Žinoma, kad Strozzi mirė nuo sunkios ligos visiškai viena, anksčiau laiko susenusi – jos mirties įrašuose 58 metų moteris pažymėta kaip septyniasdešimtmetė... Mes niekada nesužinosime, kokias aukštumas būtų galėjusi pasiekti jos kūryba, jei ji būtų turėjusi tokias pat galimybes, kaip to meto kūrėjai vyrai. Tačiau jos talento, begalinės stiprybės ir atkaklumo dėka, Strozzi kūrybinis palikimas išgyveno visus keturis šimtmečius. Ši autorė neabejotinai yra pačių geriausių XVII a. Italijos kompozitorių avangarde ir įkvepiantis pavyzdys visoms moterims kūrėjoms.

Renata Dubinskaitė – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos absolventė, daug metų aistringai tyrinėjanti baroko muziką, senosios muzikos atlikimo įgūdžius tobulino meistriškumo kursuose Prancūzijoje, Čekijoje, Danijoje, Italijoje, Brazilijoje, Lietuvoje pas tokius garsius šio žanro žinovus kaip sopranas Maria Cristina Kiehr, tenoras Jan van Elsacker, dirigentas Vincent Dumetre ir kt.


R. Dubinskaitė yra dueto „Duo Barocco“ dainininkė ir meno vadovė, tarptautinio senosios muzikos ansamblio „Canto Fiorito“ dainininkė ir prodiuserė. Su šiais ansambliais ji pristatė daugybę programų ne tik Lietuvoje, bet ir Paryžiuje, Ženevoje, Osle, Zalcburge, Trondheime, Amsterdame, Stokholmo ir Braitono senosios muzikos festivaliuose, „Musiq‘3“ Briuselyje, Namiūro muzikos festivalyje, „Jeunesse“ Vienoje, Rygos Bacho kamerinės muzikos festivalyje, „Glasperlenspiel“ Tartu ir kituose festivaliuose. Taip pat ji yra parengusi daug solinių programų. R. Dubinskaitė nuolat koncertuoja su Lietuvos nacionalinės filharmonijos senosios muzikos ansambliu „Musica Humana“. Ji veda koncertus ir rašo apie baroko muziką. Čia atsiskleidžia jos pirmosios specialybės – dailėtyros įtaka ir jos kaip menotyros mokslo daktarės bei lektorės patirtis.


Vaiva Eidukaitytė-Storastienė – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA) absolventė, meno aspirantė, senosios muzikos atlikimo meno tyrinėtoja, virtuoziška klavesinininkė, turinti gilų senosios muzikos pažinimą.

 

Atlikėja tobulinosi LMTA, Muzikų rėmimo fondo bei tarptautiniuose senosios muzikos meistriškumo kursuose pas žymius profesorius, kurių tarpe tokie kaip I. Tarum (Estijos muzikos ir teatro akademijoje), N. Cumer (Šveicarijos muzikos akademijoje „Schola Cantorum Basiliensis“), E. Camposa (Prancūzijoje).

 

V. Eidukaitytė-Storastienė daug koncertuoja Lietuvoje ir užsienyje su įvairiais kameriniais bei senosios muzikos ansambliais, orkestrais, solistais ir kt., nuolat dalyvauja festivaliuose „Gaida“, „Thomo Manno“, „Jauna muzika“, „Kristupo vasara“, „Banchetto musicale“, „Klaipėdos muzikos pavasaris“, „Europa musicale“, „Didysis muzikų paradas“, programoje „Baroko kelias“, istorinio šokios trupės „Festa cortese“ programose bei kituose senosios muzikos projektuose. Ji surengė keletą senosios muzikos rečitalių, yra ansamblio „Affectus“ narė, nuo 2010 metų – Lietuvos kamerinio orkestro klavesinininkė. 



BILIETUS PARDUODA:   

ORGANIZATORIUS: VšĮ AMBRA VOX
INFORMACIJA: +370 612 31170